maandag 11 juni 2007

A perfect mess


De vakantie nadert met rasse schreden en mijn bureau wordt een steeds grotere puinhoop.
Hoe krijg ik - liefst voordat ik met vakantie ga - een beetje orde in die chaos?
Hoe slaag ik erin om de stapels van allerlei zaken die nog moeten worden afgehandeld weg te werken?
Daar ben ik nu al een tijdje mee bezig, maar veel vorderingen maak ik nog niet. Net nu de frustratie zijn hoogtepunt naderde - ik was al bezig om allerlei stukken gewoon in de oud-papier-bak te gooien - kwam ik een boek met de hierbovenstaande titel tegen.
De Nederlandse titel: "De wet van de stimulerende wanorde" sprak mij al erg aan, maar de ondertitel deed mijn hart nog sneller kloppen: "over de voordelen van uitpuilende kasten, overvolle bureaus en hapsnap planning."
En dan lees ik in een lenerrecensie op Bol.com ook nog eens dat het "zowel privé als in professionele contexten" is te gebruiken en dat een enthousiaste lezer schrijft "mijn kinderen varen er wel bij". Dat kan niet meer stuk!

Geen opmerkingen:

Powered By Blogger